петък, 15 януари 2010 г.

Градска история (почти пълна измислица)

Смотания пиян фъфльо бе извадил пистолет и го бе опрял в главата на шофьора!Каза че отвлича автобуса.Не можех да повярвам.Това бе черешката на тортата.Возене в автобус за 10 спирки-изживявания за 10 години.А само като се замисля как излязох от вкъщи с идеята за малка невзрачна разходка!

Ето ми сега малка невзрачна разходка.На втората спирка се качиха четирима с бръснати глави,които започнаха да налагат някакъв човечец,защото имал яке с еди какъв си цвят.Това явно бе техния анти цвят и те се нахвърлиха върху него като бикове по време на корида.

За съжаление човека не бе тореадор и нямаше шпага,и съответно бе стъпкан от разярените бикове а публиката в рейса вежливо бе обърнала глава на обратната страна и се правеше че не забелязва абсолютно нищо нередно(аз бях част от публиката).Тъкмо бръснатите глави слязоха и се качиха някакви пънкове.Бутилки с алкохол в ръцете,суматоха,пънкария.

На следващата спирка се качиха двама дрогирани,които обиколиха целия рейс и искаха стотинки.Някой даде-някой не даде(аз не дадох).На седмата спирка се качи пияния фъфльо,който бе прекалено невзрачен на фона на цялата суматоха случила се досега в рейса.Никoй не му обърна нужното внимание а може би все още нямахме и причина за това.

Някак си той беше опасно тих и по някаква причина аз не можех да откъсна поглед от него.Той бе отпуснал глава и си фъфлеше нещо носово.Почти изглеждаше на заспал когато.........

Единствения който все още не разбираше че сме отвлечени беше контролата,качил се неясно къде и кога.Продължаваше да проверява редовността на пътниците или да се опитва да проверява,защото никoй не му обръщаше внимание,а най-нередовния пътник бе седнал до шофьора и бе насочил пистолет в слепоочието му!

Той даваше точни нареждания накъде да върви автобуса.След първоначалното"Абе,това не е мой проблем"-пълна апатия,всички пътници някак си интуитивно разбраха че този път"Това е техен проблем!"

Единствения който все още не си представяше абсолютно нищо бе контролата, който мислеше на глас:"Абе,мама му деба обикновено има един-двама които се правят на тарикатчета и уж не ме забелязват,ама цял рейс-такова чудо не ми се беше случвало мама му стара!"В рейса се усещаше и шофьорското напрежение,защото на моменти човека зад волана рязко увеличаваше скоростта и само след минута рязко намаляваше.

Пияният рязко се изправи и се обърна към пътниците:Мили приятели,вие ще пътувате с мен докъдето аз кажа!Никoй няма да слиза на спирка по желание-това не ви е маршрутка!Който не е съгласен да си го каже направо че не ме уважава,защото аз уважавам всички вас,но най-много уважавам шофьора, а още повече жена му-която е причината аз да съм тук и да ви отвличам така вкупом.

В този момент една баба от по задните седалки се обади:
Защо не ни пуснете да слезем?Защо ни държите като заложници?И евтините домати на пазара ще изпусна и сериала по телевизията барабар с тях!
-Дърта краво,ако не искаш да изпуснеш и главата си сядай и мълчи!-каза пияният,който от новопоявилите се злоба и яд започваше да изтрезнява.

-Да седна!И аз това искам откакто съм се качила,ама никoй не ми отстъпва място.Правят се че не ме забелязват.Невидима съм явно!Това по комунистическо време нямаше как да стане.Бабата бе видимо изнервена от правостоенето си през последните 5 спирки и в края на речта си бе във вихъра на емоциите,потропвайки в неравноделен ритъм с бастун и крак и оплювайки без да иска контролата,който само успя да каже:

-Я да ти видя картата ма пенсио,като толко много знаеш.Само нема да се праиш че и ти не ме забелязваш,щото че ти чупим джамовете!

-Ей,контрольорчето.Мама ти мръсна-в момента викаше пияният.Да оставиш бабата на мира и да дойдеш тук да ми напишеш акт на мене,щото пътувам гратис цел живот!И в транспорта и в живота все съм гратис.Е и тоя пистолет го взех гратис,и за него искам актче да ми напишеш.

Контролата едва сега обърна внимание на пияният,на пистолета,на обстановката в рейса-Абе кво става тука бе мама му стара....
-Ами кво стааа.Отвличат автобуса със заложници.Мнооо яко-отговори му момче с изрусена коса и пиърсинг на веждата,седнало точно под бабата.

В този момент пияният фъфльо отново взе думата:
-Разбра ли сега контрольорче кво става а?Ше си кротуваш да те не стрелнем между очичките!
-Абе кой си ти,та че ми казваш кво да правя бе!Аз съм властта в рейса.Аз казвам кой кога ще слезе......

В този момент се обади и шофьора,който упорито бе мълчал до сега:
-Абе малоумник,ти ли си властта в моя автобус бе! Той рязко спря рейса натискайки спирачките и отвори вратата до контролата:Със всичката власт която имаш слизай и да те няма ,мама ти деба!

От рязкото спиране и натискане на спирачките се бяха случили няколко важни неща:
Първото и най-важното,че пияния фъфльо бе забит централно в стъклото на автобуса и се бе строполил на земята.
Второто-пистолета го нямаше в ръката му.
Третото-Бабата държеше пистолета в кълбото от изпопадали хора и го бе насочила с треперещата си ръка към контролата

-А сега да те видя как ще ми счупиш джамовете бе келеш с келеш!Аз партизанка съм била,с пушка съм стреляла по народния враг,а ще ме обижда и заплашва той!Шофьорчето-карай веднага към пазара и гледай да си там преди да са свършили евтините домати.За твое добро го казвам.

Ама преди това всички да слизат от рейса без келеша с обицата и русата коса,,пияния,контролата и оня къде изглежда все едно ни лук е ял,ни е мирисал(това бях аз)-Но бабо защо аз?Какво съм направил?Пусни ме да сляза, моля те!(опитвах да се измъкна)

-Никъде няма да ходиш!Ти си ми свидетел.Как се държаха с мене тия хулигани,и как аз сега се държа с тях.За съда после ще ми трябва свидетел като тебе.Това по филмите съм го гледала.Междувременно останалите пътници не бяха чакали втора покана и се бяха омели през глава от кошмарния рейс,а шофьора потегли с мръсна газ.

Фъфльото даваше признаци на живот и мърмореше нещо неразбираемо.Бабата бе приближила до него и най-неочаквано го шамароса с дръжката на пистолета.
-Защо отвличаш цял рейс бе келеш?Защо ме обиждаш?Нямаш ли уважение към старите хора?

-Бабо аз тебе те уважавам....
-Уважаваш ме сега,а преди друга песен пееше!
-Не бе бабо не си ме разбрала....
-Много добре те разбрах аз!Много добре...Казвай веднага,защо отвличаш цял автобус с пътници и ги обиждаш на всичкото отгоре.

-Ами бабо аз уважавам и тебе и шофьора и на шофьора жената.Тя беше моя жена преди да се появи тоя и да ми я отмъкне.От тогава останах сам и се пропих от яд и злоба.Сега искам тоя хубостник да го заведа при нея и да я питам право в очите:Заради прост шофьор в градския транспорт ли ме остави а?Къде забрави за духовното,за умното-за мен?

-Ех,моето момче ти не само си много пиян,а си и много прост.Какво очакваше да ти каже тя?Какъв мъж си!Как отвлече цял рейс с пътници да ти гледат сеира?Хубава работа-къде изчезна романтиката от сериалите?

В този момент се обади младежа с пиърсинга:
-Романтика ха ха ха!Еба си якото кино!Що не си взех камерата да снимам...Да изкарам после някой лев..
-Че изкараш и някой десен-отвърна контролата-Само да ми паднеш в ръчичките!
Шофьора също се обади:
Тоя мухльо контролата ме дразни повече и от пияната отрепка.Оня"бившия" го съжалявам.От това което знам от жена ми за него-за нищо не става!

Рейса бе наближил пазара и бабата се готвеше да слиза.Бързо метна пистолета на пода и слезе през отворената врата-по бабешки,с куцукане.Едва тогава забелязах полицейските коли.Бяха наобиколили рейса.Все още не бях сигурен дали цялото действие се бе разиграло пред очите ми или сънувам но....бях в рейса и всички изброени до тук също(без бабата).

Загледах се в пистолета на пода.Мамка му!-Той беше дървен!Както и цялата история.Дървена история.Без много смисъл,ама реална.От градския транспорт и градския живот на градските хора.......

1 коментар:

  1. История...дървена, градска, транспортна и истинска...но нереална!
    :)

    ОтговорИзтриване